Tuesday 7 May 2013

Terusan Kuat Untuk Diri Sendiri..


Lama agaknya tak berblog sejak busy sangat dengan class tapi still curi-curi masa untuk menulis. pelbagai masalah sekarang ni, tapi xdela serius sangat mybe terlalu ikotkan perasaan.. Taknak laa asyik tension jee... hehe :)

Banyak perkara sedih yang berlaku sepanjang hidup mengajar aku untuk sentiasa berani menghadapi realiti kehidupan, walaupun adakalanya payah.. aku selalu elakkan diri dari mengeluh dengan kepayahan itu. Ya ! aku manusia biasa yang ada tikanya akan mudah jatuh dan rapuh dalam melayari dugaan dariNya :)


Ada yang tak percaya pada Karma kehidupan, tetapi ada jugak yang percaya kehidupan dan perjalanan kita ni macam roda yang berputar. Hari ini kita lakukan kejahatan, walaupun hati kita puas... Kita masih belum tahu apa yang bakal berlaku pada kita di masa depan. 

Membuat keputusan tentang sesuatu tanpa sebuah penjelasan yang jelas itu memang amat menyakitkan. Ya ! Mungkin kita boleh kata :
" Aku yang rasa, Aku yang melaluinya, kalian tak Faham, Tak Mengerti ! " 

Manusia ini hakikatnya sama, kita akan berusaha mendapatkan "sesuatu" itu dengan bersungguh-sungguh ketika kita benar-benar ingin rasa dan menginginkannya.... 



Tapi, kita akan "BUANG" ia jauh-jauh dan sejauh yang mungkin bila kita rasa ia tak perlu lagi untuk menghiasi hidup kita kan ?
Aku menitiskan airmata, korang kesatkan :) Buat kawan-kawan yang selalu bagi kata-kata semangat, yang rapat, yang sangat membantu... Terima Kasih kerana turut merangsang kehidupan aku menjadi lebih baik :)  
  Aku belajar melalui rasa itu agar sederhana, mencintai insan dan sahabat yang ada, bukan mencari yang sempurna hanya perlu sedikit perhatian dari yang benar-benar ikhlas....

stiap p'kare ade sebabnye .stiap khidupan ade ujian dan dugaannye .dan stiap takdir jga ade hikmah d'sbalik ketetapanNya. .sbarlah dlm b'sbr

 Semoga semuanya menjadi lebih baik ;)
                                                                                                                                                 ~D.y.r.a~

No comments:

Post a Comment